Ministrul Transporturilor Razvan Cuc, aflat sâmbata, 18 mai 2019, într-o noua vizita de lucru în Bacau, a anuntat debutul proiectului Autostrazii Bacau-Brasov: „Vineri, 17 mai, s-a lansat licitatia pentru studiul de fezabilitate si proiectare pentru Autostrada Bacau-Brasov. Termenul pentru depunerea ofertelor este 8 iulie. Ne-am angajat în acest fel într-un calendar pentru construirea Autostrazii Bacau-Brasov, speram sa avem cât mai multi ofertanti asa încât pâna la finele acestui an sa putem avea si contractul pentru proiectare si executie, încheiat”.
Senatorul Dragos Benea a punctat declaratia ministrului, subliniind ca „este cea mai buna veste pentru Bacau. Practic a fost dat startul oficial pentru constructia Autostrazii Bacau-Brasov, un obiectiv pe care îl asteptam cu totii de mai bine de 15 ani. Sper ca într-un orizont de timp de 4 – 5 ani de acum înainte sa putem vorbi despre aceasta autostrada la modul concret”.
Ministrul Razvan Cuc, alaturi de senatorul Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean Bacau, Sorin Brasoveanu, subprefectul judetului, Valentin Ivancea, primarul municipiului Bacau, Cosmin Necula si reprezentanti ai Companiei Nationale de Drumuri s-au deplasat apoi în teren pentru a evalua stadiul lucrarilor la santierul Centurii ocolitoare a Bacaului.
Se lucreaza în ritm sustinut, la aceasta data lucrarile fiind într-un stadiu de executie de 20%, comparativ cu 2% lucrari executate la data de 15 martie, data precedentei evaluari a ministrului Razvan Cuc.
Termenul de realizare a centurii ocolitoare este de 30 de luni, valoarea proiectului este de aproximativ 150 milioane de euro, lucrarile având garantie 7 ani.
Termenul de realizare a centurii ocolitoare este de 30 de luni, valoarea proiectului este de aproximativ 150 milioane de euro, lucrarile având garantie 7 ani.
Realizarea centurii ocolitoare cuprinde trei obiective, fiecare dintre acestea reprezentând tronsoane de drum. Primul dintre acestea este sectorul aflat la sud-est-nord de municipiul Bacau, care este comun cu autostrada Moldova, iar pe portiunea aflata între kilometrii 2–18,5 lucrarile vor fi executate în profil de autostrada, ele fiind dimensionate pentru o viteza maxima de 140 km/ora, în profil de ses. Partile de început si de sfârsit ale primului tronson sunt proiectate pentru o viteza maxima de 100 km/ora.
Cel de-al doilea obiectiv se afla la nord de municipiu si este conceput ca drum de legatura între DN15 si DN2, fiind proiectat pentru o viteza de 80-100 km/ora, pe o lungime de 3,1 kilometri prin axul DN2 iesire spre Roman, din axul DN15– iesirea spre Piatra Neamt. Desprinderea traseului se va face printr-un sens giratoriu cu 4 ramuri, care va fi amplasat în localitatea Lilieci.
Obiectivul trei este la sud de municipiu, între DN2, km 279 si DN11, km 174, ocolind municipiul Bacau prin vest. Lungimea totala a traseului va fi de aproximativ 7 kilometri, din axul 2 intrarea în Bacau, din axul 11 va fi iesirea spre Brasov.