Administrator




    Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, s-a aflat ieri, 15 martie 2019, în Bacau, într-o deplasare pe teren la santierul primilor kilometri de autostrada din Moldova. Ordinul de începere a lucrarilor la soseaua de centura a municipiului Bacau a fost dat pe 8 martie 2019 si cuprinde aprox. 31 de kilometri, din care 16 în profil de autostrada, primii care vor fi construiti în Moldova.
    La vizita în teren, alaturi de ministrul Transporturilor s-au aflat senatorul Dragos Benea, deputatul Lucian Sova - fost ministru al Transporturilor, deputatul Ionel Floroiu, subprefectul Valentin Ivancea, primarul Bacaului Cosmin Necula, reprezentanti ai CNAIR si ai asocierii Tehnostrade S.R.L. & UMB Spedition, mass-media.
    Anterior începerii efective a lucrarilor în teren au fost realizate activitatile aferente definirii amplasamentelor, marcajele cu borne de reper si a fost eliberata autorizatia de construire. A fost discutat cu primarii UAT-urilor stadiul real al exproprierilor si planul de parcelare iar Complexul Muzeal „Iulian Antonescu” a realizat situatia descarcarilor arheologice pentru coridorul de expropriere.
    Termenul de realizare a centurii ocolitoare este de 30 de luni, dintre care 3 sunt rezervate etapei de proiectare. Valoarea proiectului este de aproximativ 150 milioane de euro iar lucrarile vor beneficia de o garantie de 7 ani.
    „Nu întâmplator ma aflu astazi la Bacau. Suntem în momentul începerii lucrarilor la un important obiectiv de infrasructura, Autostrada Moldova, care face parte din Coridorul 9 pan-european. Am toata încrederea ca, având în vedere experienta si capacitatea constructorului si felul în care avanseaza lucrarile, acestea vor fi finalizate pâna la sfârsitul anului 2020, conform calendarului asumat”, a precizat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
    În doar o saptamâna de la ordinul de începere a lucrarilor, acestea se desfasoara pe trei tronsoane. În cifre, înseamna 14 kilometri deja decopertati, pe o latime de 20 de metri, un numar impresionant de utilaje si oameni si un stadiu fizic de executie de peste 2%.
    Realizarea centurii ocolitoare cuprinde trei obiective, fiecare dintre acestea reprezentând tronsoane de drum. Primul dintre acestea este sectorul aflat la sud-est-nord de municipiul Bacau, care este comun cu autostrada Moldova, iar pe portiunea aflata între kilometrii 2–18,5 lucrarile vor fi executate în profil de autostrada, ele fiind dimensionate pentru o viteza maxima de 140km/ora, în profil de ses. Partile de început si de sfârsit ale primului tronson sunt proiectate pentru o viteza maxima de 100 km/ora.
    Cel de-al doilea obiectiv se afla la nord de municipiu si este conceput ca drum de legatura între DN15 si DN2, fiind proiectat pentru o viteza de 80-100 km/ora, pe o lungime de 3,1 kilometri prin axul DN2 iesire spre Roman, din axul DN15– iesirea spre Piatra Neamt. Desprinderea traseului se va face printr-un sens giratoriu cu 4 ramuri, care va fi amplasat în localitatea Lilieci.
    Obiectivul trei este la sud de municipiu între DN2, km 279 si DN11, km 174, ocolind municipiul Bacau prin vest. Lungimea totala a traseului va fi de aproximativ 7 kilometri, din axul 2 intrarea în Bacau, din axul 11 va fi iesirea spre Brasov.

Close Search Window