Miercuri, 14 august 2019, în Sala Mare de sedinte a Consiliului Judetean Bacau, s-a desfasurat o întâlnire de lucru în cadrul careia reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au prezentat autoritatilor bacauane trei variante ale drumului expres de mare viteza Focsani-Bacau, pentru a identifica traseul cel mai convenabil tinând cont de amplasament, costuri, retele si alte investitii existente sau în curs de realizare.
Drumul de mare viteza Focsani-Bacau va avea o lungime estimata de 110 km, valoarea contractului de elaborare a studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic fiind de aproximativ 20.123.408,52 lei fara TVA, iar durata estimata de 24 luni. Lucrarea se afla la acest moment în faza de elaborare a studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic si urmeaza a fi finalizata pâna în noiembrie 2020.
Drumul de mare viteza Focsani-Bacau este cuprins în Master Planul General de Transport al României si beneficiaza de finantare nerambursabila alocata în cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
Obiectul principal al proiectului de investitii îl constituie îmbunatatirea conditiilor de circulatie la nivel de retea rutiera nationala de transport, inclusiv sub aspect de siguranta rutiera, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare, raspunzând astfel cerintelor de dezvoltare economica concretizate prin adaptarea retelei rutiere nationale la cererea reala de transport.
La întâlnire au luat parte deputatul Lucian Sova, beneficiind de experienta sa în calitate de ministru al transporturilor, Sorin Brasoveanu, presedinte al Consiliului Judetean Bacau, Valentin Ivancea, subprefectul judetului, reprezentanti ai CNAIR, ai proiectantului, primarii unitatilor administrative pe unde ar urma sa treaca drumul de mare viteza, ai institutiilor deconcentrate, furnizori de utilitati etc.
În urma discutiilor purtate, participantii la întâlnire au propus crearea unui grup de lucru mixt, care sa functioneze pe modelul grupului de lucru pentru varianta ocolitoare a Bacaului, model care s-a dovedit a fi de succes, si care sa organizeze întâlniri periodice în cadrul carora sa se identifice varianta optima din punct de vedere al costurilor, regimului juridic al proprietatilor, al retelelor si investitiilor existente sau în curs de realizare.