Programul operaţional: Programul Operational “Dezvoltarea Capacităţii Administrative”
Axa 2 - Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare
DMI 2.2. - Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor
Operaţiunea - Introducerea şi menţinerea în funcţiune a sistemelor de management, inclusiv ISO şi EMAS
Valoare totală proiect: 372.499,90 RON
Perioada de implementare: 12 luni
Obiectiv general:
Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor publice furnizate la nivelul Consiliul Judeţean Bacău prin consolidarea capacităţii administrative de gestiona aceste servicii, raportate la standarde de calitate recunoscute.
Activităţi principale:
1. Asigurarea managementului şi monitorizării proiectului
2. Lansarea oficială a proiectului
3. Organizarea şi desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice
4. Proiectarea şi implementarea sistemului de management combinat, de calitate şi de mediu, în conformitate cu SR EN ISO 9001 : 2008 şi cu SR EN ISO 14001:2005
5. Realizarea procedurilor pentru sistemul de control managerial conform Ordinul MFP nr. 946/17.07.2006
6. Desfăşurarea sesiunii de instruire nr. 1 Manager al sistemelor calităţii, Domeniul: Administraţie şi management, Cod COR: 242303
7. Desfăşurarea sesiunii de instruire nr. 2 Auditor în domeniul calităţii, Domeniul: Administraţie şi management, Cod COR: 242301
8. Certificarea sistemului de management combinat, de calitate şi de mediu, în conformitate cu SR EN ISO 9001 : 2008 şi cu SR EN ISO 14001:2005
9. Diseminarea rezultatelor obţinute în cadrul proiectului
10. Realizarea auditului proiectului
Rezultate:
• Un sistem de management combinat, de calitate şi mediu, conceput şi implementat la nivelul Consiliului Judeţean Bacău, în conformitate cu SR EN ISO 9001:2008 şi cu SR EN ISO 14001:2005;
• Sistemul de management combinat, de calitate şi de mediu, certificat de către un organism de certificare, în conformitate cu SR EN ISO 9001:2008 şi cu SR EN ISO 14001:2005;
• Manualul sistemului de management combinat, de calitate şi mediu şi procedurile corespunzătoare, în conformitate cu SR EN ISO 9001:2008 şi cu SR EN ISO 14001:2005;
• 2 Certificate care atestă conformitatea sistemului, faţă de SR EN ISO 9001:2008 şi cu SR EN ISO 14001:2005;
• Manualul conceput pentru implementarea Ordinului MFP nr. 946/17.07.2006;
• 1 sesiune de instruire organizată şi defăşurată pentru Ocupaţia de Manager calitate, (Cf. Cod COR: 242303) pentru 20 beneficiari, conform standardelor CNFPA legate de organizarea formării profesioanale a adulţilor;
• 1 sesiune de instruire organizată şi defăşurată pentru Ocupaţia de Auditor calitate, (Cf. Cod COR: 242301) pentru 20 beneficiari, conform standardelor CNFPA legate de organizarea formării profesioanale a adulţilor;
• 40 de certificate de participare la sesiunile de instruire emise de Furnizorul de servicii de instruire;
• Minim 70% de absolvenţi ai sesiunilor de instruire susţinute, conform standardelor de atestare CNFPA (28 de certificate de absolvire şi suplimente descriptive de prezentare a competenţelor, dobândite conform standardelor şi procedurilor CNFPA);
• Va exista un sistem de management eficient, concretizat prin utilizarea mai judicioasă a resurselor, umane, materiale şi financiare şi prin diminuarea costurilor non-calităţii, datorate incompatibilităţilor de structură sau proces;
• Vor fi reglementate în scris, prin intermediul unor proceduri, procesele din cadrul instituţiei, urmărindu-se principiul stabilirii/separarii atribuţiilor, termenelor şi a categoriilor de relaţii interdepartamentale;
• Va creşte capacitatea organizaţiei de a răspunde schimbărilor şi condiţiilor externe care pot apărea;
• Va creşte performanţa personalului propriu, datorită atât dezvoltării de abilităţi şi acumulării de cunoştinţe, dar şi creşterii motivaţiei, bazată pe existenţa unor proceduri şi atribuţii clar stabilite şi organizării superioare a activităţii, dublarea atribuţiilor, inexistenţa unor responsabilităţi, etc.
• Va creşte calitatea serviciilor publice oferite cetăţenilor;
• Va exista o cultură a calităţii, susţinută atât de sesiunile de instruire organizate, de introducerea unor proceduri care urmăresc asigurarea formării continue a personalului, dar şi de către orientarea organizaţiei spre cetăţean;
Persoană de contact:
Manager proiect - Făghian Cătălina, telefon: 0234.513.013
17 mai 2011